Sunday, February 19, 2012

We’ve cast our safety nets wide

Alex Tabarrok, of Marginal Revolution, pointed to a New York Times piece reporting that the poorest households no longer receive the majority of government benefits.  He quotes from the article:
The government safety net was created to keep Americans from abject poverty, but the poorest households no longer receive a majority of government benefits.
…Dozens of benefits programs provided an average of $6,583 for each man, woman and child in the county in 2009, a 69 percent increase from 2000 after adjusting for inflation.
Alan Blinder, in the Wall Street Journal column featured in a previous post, says that since some folks are set to roll off the 99-week unemployment benefits we have a “serious hole in the safety net.”
We seem to have ever enlarging ideas about what safety nets are, which in turn enlarge our Federal and state government spending budgets, governments’ desire to tax and government bureaucracies.
Most of the safety nets are not necessary.  They’re large transfers of payments, with a cut taken out by the bureaucracies that administer them.
Consider Social Security.  I bet that a large percentage of people who pay in and eventually receive Social Security benefits don’t need it because they’ve done a fine job of living below their means and saving for retirement.
If they had more control of the 12.4% of their wages that were forced into Social Security, they would have done even better.
Bastiat wrote in 1848:
Government is the great fiction through which everybody endeavors to live at the expense of everybody else.
Yep.

2 comments:

Anonymous said...

Hi to every body, it's my first go to see of this blog; this webpage carries awesome and really excellent material in favor of readers.


Here is my site; adobe photoshop cs6 crack

Anonymous said...

自分の考えが正しいようにおそらくあなたは、男女の記事のいくつかを見ることができます。

限り、あなたは自分のアイデアが動作し、私はあなたの問題を解決したいように決定される問題ではありません。new balance m1400

ケリコンサルティング:

9

6


4



8

8


4



2

8

8

この資料では、ugg回復を支援するために、反射にあなたを助けることができます。

私は過去に戻って見て、あなたが彼の心を復元したいと思う、私はそれは大きな問題ではないと思います。

しかし、良い先生と相談することを忘れないでください。

このため、二重の効果により、より多くのことができ、必要な目標を達成するために。ダミエ 財布


コピーしたURL tianya.hit.toは見てみることができます貼り付け



-------------------------------------------------- --------------------------------------------

--------------------------------------------------
--------------------------------------------



あなたの基準となるようこんにちは!ナイキ エアマックス私は、最初に私の話について話しています。

私たちはまだ友達になるようにしても私の母も感じ、私たちに不利である。この5年間の感情は、私たちが、超甘い非常に満足していた、私の最初の愛である。私は彼の理由の一つを好きな理由であるたびに、驚いていますたびに、他の。長老が停止しているので、私たちの感情はギャップが現れてみましょう。

私はクラスの先生を通じて私たちは家族がお互いにそんなにプレッシャーを与えたことが、私には私たちの気持ちがまだ終了していたことを知らせて、痛みのためにごめんなさい。私はそのようにお互いの給料に慣れて、ニューバランス レディース受け入れられているお互いを知らなかった前に、彼自身が確認しに互いの強さを与えていない、私は非常に申し訳ありませんが、彼を傷つける。

私たちはあなたに感謝、どのように保存するには、おかげで私に排他的な教師へのすべての道に同行を教えてくれた、本当に素晴らしい先生に相談するだけでなく、私の友人がここで推奨感謝するだけでなく、お互いを愛するように再起動することができます!問い合わせ来年結婚する、これが私のですスピーチの成功は、私が助けを得るために、それはあなたにお勧めします、私はあなたが悲しい知っているので、非常にあなたがKanwoが表示されることを願っています!

ケリ:

1


1



1

4


7



8

6


4



2

4



Here is my website - ¥°¥å�¥·¥禫¥)`¥Хå°